>--

KENANGAN MASA SILAM

HAI SALAM SATU CUTI .selamat bercuti untuk kawan-kawan yang melalui alam perrsekolahan,diharapkan melakukan kerja yang berfaedah di cuti ini.aku pulak baru jer balik kem PKBM selame 5 hari di Kem sri panati,seberang takir,

best jugaklah perkhemahan tahun ini walupun xmeriah mcm thun lepas ,tapi tahun ini mendukacitakan  bagi skuad PKBM kerana tidak memenangi ape2 acara pun,kecuali permainan bola tempat kedua...

Sebenarnya bukan hal itu yang ku ingin ceritakan ,sebenarnyer aku ingin ceritakan pengalaman masa silam ku dengan seorang bekas kekasih ku yang aku panggil Miss M,dia ini group PKBM jugak tapi bukan sekolah aku sekolah lain...aku sebenarnya sudah jatuh cinta dengan dia,sudah putus acap kali dengan dia,aku tak tahu kenape aku masih sayangkan dia walaupun banyak sudah dia khianat aku,first time masa aku kenal dia msae form 3 ,masa tuh aku nih first time pergi khemah PKBM peringkat daerah aku dapatnombor fon dia dekat masjid,adda awek syang bagi ker aku,aku just gurau jer...tak sangka dioarang akan bagi nombor telefon,,hahahha...

selpas tu aku pun aper lagi,cuberlah mesej dan mesej dan bercallling calling dengan dia..hehehhe.dia ni memang spoting jugaklah..lama kelamaan aku semakin rapat dengan dia,dan aku ingt dia dah ade pkwe,rupenye die baru single,katernye bekas kekasih yer mati sebab kemalangan jalan raya,so tak sampai hatilah aku nak tanya lebih2.semakin hari semakin ku rapat dengan dia,pada suatu hari aku menyatakan yang aku ingin ajak dia kapel,tapi malangnya die tak nak terima aku ,katanya dia nak tumpukan PMR..tapi aku tahu dia dah ade orang lain yang ku tidak kenal,tapi xperlah bukan hak aku nak paksa dia terima aku...kecewa itu memang ada,,lama-kalamaan aku pun senyap dari dia,aku tidak menghantar mesej ke dia,sebab ngset aku hilang,kena curi.so antara aku dan die terus terputus hubungan,...

Beberapa bulan kemudian selepas ujian PMR sudah ku tempuhi,aku di kehendaki pergi ke kem kenaikan paangkat PKBM peringkay negeri,,fuuh tauliah kenaikan negeri tuh ,,aku berjaya menjadi koperal ,,semasa di kem itu aku mula rapat dengan seorang kawan ,yang sesama sekolah dengan dia,tapi budak lelaki lah Aku panggil dia Syafiq Pong(SY).sambil-sambil sembang ,tba-tiba ngset dia berdering,dan SY pun angkat dan bergayut dengan seseorang,dan SY ni mintak top4 dengan orang budak dalam telefon itu,,selepas mereka sudah bergayut,aku tanya sape awek kat dalam ngset tuh,rupa2nya seorang awek yang ku kenali beberapa bulan yang lepas,aku dapat taw yang dia ada sebuah kedai Telekomunikasi(kedai top4)..ooo jadi aku sruh Sy ni tolong Top4 kan aku ,,,hehehhe,,,so sejak dari situ,aku berjaya dapatkan no telefon Miss M nih,,so aperlagi aku berjaya lah conctat3 dengan dia...sejak dari itu,siang malam aku bermesej dengan dia,,hubungan aku dengan dia semakin hari semakin rapat dan intim..masa tu memang dia dha berpunyatapi sering bergduh..n beberapa bulan kemudia dia clash,dan akhirnya aku berjaya jugak memiliki hati dia...tapi tak lama,dia selingkuh terhdap aku,dia curang deng aku,pastuh kitorang  clash..sampailah beberpa bulan,dan kitorang pun tak conctat...


selepas itu,semasa aku bukan akaun fb,kirenyer bru start gunalah nih,aku pun terlihat wajahnya di dalam fb.aku pun tanyerlah die ni bukan Miss M ker,dia kate yerlah die lah tu,aku tanya dia masih kenal aku tak lagi,n alhamdulillah dia masih kenal aku...melalui fb kitorang berbaik semula,mmasa tuh die memangd ah berkapel dengan orang lain.dan aku jugak berkapel dengan orang lain..semnejak jumpa dia hati aku rasa lain,rasa macam aku jatuh cinta dengan diatetapi mase tuh aku dah berpunya,tapi hubungan aku renggan di mybe disebabkan aku curang dengan awek aku nih...pada malam kejadian,aku ingin mintak putus dengan awek aku nih,sebab aku nak berkapel semula dengan Miss M nih,tapi x sempat aku nak mintak clash dengan aweku,dia dah mintak dulu clash dengan aku,katanya dia nak berlajar,tapi bagi aku dia dah tak sayang aku lagi,tapi bagus jugak die mntak clash dengan aku,sebab aku tak bertanggungjawab dengan  dia,,,maafkan aku...aku ingin mencari cinta,aku tau aku selingkuh dejat engkau,tapi hati aku di rantai oleh si Miss M ini,,lagipun aku banyak mengajar kau bnda2 yang mengarut,sampaikan sekarang kau dah jadi laen,sume ini salah aku...
BERSAMBUNG...



0 ulasan:

Catat Ulasan

Blogger news

Blogroll

Dikuasakan oleh Blogger.

Copyright © / KoNkLuSi AnIsHaK

Template by : Urang-kurai / powered by :blogger