>--

Mencari Jiwa konklusi





Pergi pasar cari timun
Assalamualaikum untung mun

Jadi ku mula berbicara atau bermadah dengan jiwa yang aku hadapi sekarang ini,yerlah ,sudah lama ku tidak ber-konklusi tentang coretan hidupku ini,Adakau kisah?Tak ada kan?kalau taka da tak yah baca.

Sebenarnya apa yang ku nak bercoret adalah tentang seorang insan yang menyuruh ku meninggalkannya di sebabkan oleh pandangan mataku terhadapnya.kegermbiraan ku hanya datang sekejap sahaja selam seminggu sahaja kemudia manusia yang bergelar insan ini meragut kembali kegembiraan aku sampailah hari ini,aku menjadi sedih dan tak tahu apa-apa lagi tentang kehidupan ini.

Setelah sekian lama hubungan kami terputus di awal perkenalan,aku cuba melupakan dia,hari demi hari,sampai kan aku cuba lari dari pandangan dia supaya, dia tak kan lihat aku lagi,tapi apakan daya Allah telah menentukan perjalanan hidupku ini dengan membuat aku terserempak dan terpaling dengan dia,aku dah cuba mengelak dari melihat dia,tetapi hati ini berbisik bagaikan menyuruhku tenungkan si dia,walaupun si dia dah tak perlukan aku lagi,semenjak malam itu jiwa kuterus menangisi kesedihan dan teringatkan dia,dalam hati aku berkata?dia masih sudikah berkawan dengan aku lagi?adakah dia dah lupakaan aku 100 %,adakah dia dah tak kenal aku lagi?banyak persoalan dalam  dalam fikiran aku terhadap dia,

Walaupun peristiwa itu membuatkan aku serik dengan setiap wanita,aku cuba melupakan perasaan aku terhadap perempuan,kerana cukuplah apa yang aku alami ini,cukuplah allah saja yang tahu,walaupun dia tak kan peduli apa yang  aku nak jelaskan dalam memperbaiki hubungan persahabatan aku dengan dia

Andai dia boleh baca apa yang ku tulis ini,aku berasa,lega sangat-sangat walaupun aku tahu dia tidak mungkin akan menerima aku sebagai sahabt lagi

“Awak saya nak awak tahu,sebenarnya malam itu saya terpaksa buat macam tu ker awak,sebab saya rasa saya ning tak layak untuk berkawan dengan orang baik seperti awak,sumpah saya tak ada niat nak buat awak menangis,tapi saya terpaksa buat bergitu sebab saya tak nak jadi orang ketiga dalam hidup awak,saya tak nak jadi perampas ,sejak awak cerita yang awak dah berpunya,hati saya dah rasa  mulai kosong,tetapi saya pendam ,saya memang nk plan untuk slow2 jauhkan diri dari awk,tapi awak cakap awak x suke seseorang kawan jauhkan diri dari awk disebabkan status awk,…sebab itu awak takut nak cerita status awk dekat orang kan?saya cuba fahami awk..tapi awak dah mula berubah,awak cuba menjauhkan diri dari saya,sampaikan saya nak cakap 1 minit pun awk langsung tak bagi peluang.semenjak hari itu jiwa saya dah tak tenang dan saya dah mula berasa kecewa dengan awk,tapi olehkerana saya nak jadi sahabat  selamanya,saya cuba positifkan diri saya,yang mesti awk bnyak kerje,awk penat,dan macam-macam lagilah, selepas itu awk dah mula menjauhkan dari saya kan?sampaikan awk tipu saya yang awak kata telefon awak rosak kan?saya tahu selama saya miscall awk saya ingtkan line busy tetapi rupanya awk tipu saya,yang telefon awak rosak padahal sebenarnya tak rosak pun kan?
Sampaikan  suatu hari tuh time org nak bercuti raya saya sanggup balik lewat ,semata-mata nk jumpa awk 1 minit,tetapi alangkah payahnya awk nk luangkan 1 minit  jer utk sembang dgn saya .saya memang amat2 kecewa sangat,dahlah awk tak bagi peluang dalam 1 minit untuk saya ckp apa yang saya nak cakap sepatutnya,awk asyik potong je apa yang saya nak cakap,dan lebih mengecewakan seolah-olah awk mcm terpkse je je jumpe saya ning,mcm x ikhlas jer awk nk jumpa saya….tetapi saya sabar lagi awak,saya taw awk banyak kerja,, sebab itu saya selalu miscall dan mesej dgn awk,tapi  saya tengok awk dah mula bosan dengan saya,sekejap jerk an awk tahan dengan saya?pastu awak dah mula salah faham,awk selalu jer ingtkan saya marah2 awak..tapi awk xfham dialek Terengganu memang agak kasar sikit,sebab itu awk fikir saya nk marah2 kan?

Pastu awk ingat  tak time bila awk blik kmpung awk saya,sruh awk hntr msj dekat saya  bila awk smpai,tapi haram langsung taka der,saya tunggu dan risaukan keselamatan awak,tapi apakan daya awak langsung tak peduli,sampaikan saya hantar mesej nk hadiahkan utk awk,awk xnk terime,sedangkan saya dah janji nak bagi dekat awa,yer saya faham awk kene hormati perintah mak awak,tapi xkn sampai tak boleh nak terime hadiah dari seorang sahabat???pastu awk kata saya marah2kan awak pulak?xkn hadiah tuh x boleh simpan ker,ataupun  awk gune slps awk time boring ker?mulai dari itu saya dah berasa sedih sangat2  apa yang saya alami sekarang ini dan saya tetap akan bagi hadiah itu ker awak,melalui orang lain,sebab itu dah janji saya nk bagi dekt awk.

Selepas raya saya nekad,saya terpksa plan utk buat awk bencikan saya,buat awk jauhkan dari saya,sebab saya sedar saya ning sapa,saya ning sekdar sahabat baru yang banyak menyusahkan hidup awak,saya taw itu awak..saya mintak maaf sangat,,,,

Sebab pertama saya buat macam tu sebab awk hak orang lain,dan saya xnk jadi perampas hak orang
Kedua: saya tak layak dengn awak
Ketiga :saya selalu menyusahkan hidup awk
ke-4:saya terpksa kata macam tu ker awak sb sbnarnye nak suruh awak bencikan saya,tapi tak sangka pulak awak menangis kerana saya..sumpah saya tak pernah buat orang menangis kerana saya,awaklah orang pertma menangis kerana saya,maafkan saya awak,saya terpkasa buat macam tu
Ke-5:saya dah berjanji dengan pkwe awk yg saya xboleh ganggu lagi awk…saya terpksa korbankan persahabatn kita sekali lagi awk demi kebahgiaan awk…saya nak awk bahgia,saya tak happy pun tak ape,asalkan awk bhgia,sebab awk dah banyak tempuhi dugaan yang berat2

Kini…..

Betul kata awak semakin kita ingin lupakan seseorang itu,semakin dekat dan kuatnya perasaaan kita dengan orang itu….


Saya berharap awk bahagia dengan kehidupan awak sekarang.Thanks awk sebab banyak ciptakan dan pecahkan rekod sejarah hidup saya…Andaikata masa itu saya penghujung nyawa,saya ada satu permintaan iaitu saya nk berckap dengan awak hanya 3 patah sahaja “AWAK, MAAFKAN SAYA”
Itu jer saya nak luahkan bagitaw dekat awk…

Maafkan saya sebab saya dah tak berani nak tegur awak lagi sebab saya dah berjanji dengn pkwe awk dan saya takut awk frust lagi kerana saya,saya dah tak berdaya lagi…hidup saya dah tak berguna lagi,saya nak sangat jadi happy macam awk ,sb itu saya nak kawan dengan awk…tapi saya dah tak beran dengan wanita lagi

Kalau awak nak tahu dalam hati saya ,saya tak pernah sama sekali anggap awk makwe saya sebab awk dah ade orang lain,mybe saya ning jenis penyayang yang menyebabkan awk salah faham,yang awk ingt saya ning buat awk mcm mkwe saye,itu semuanya salah faham jer awak….

Akhir sekali saya nak sangat2 hubungan kita jadi macam dulu2 masa kita kenl2 dulu,,,
TAPI….?
Awak nak ke  kawan saya balik????dan adakah segala konklusi saya akan happy balik?hanya mampu berserah pada YANG ESA,,,saya tetap tak kan lupakan awak,,wahai Nur Af……….. h,,awak lah teman kegembiraan saya….saya doakan awk benci saya ning sebencinya,awk anggaplah saya ning manusia yang kejam dalm hidup awak…okeyhlah.sampai disni sajalah awak,tetapi saya akan tunggu awk …sampai akhir hayat saya (( ))__(())

0 ulasan:

Catat Ulasan

Blogger news

Blogroll

Dikuasakan oleh Blogger.

Copyright © / KoNkLuSi AnIsHaK

Template by : Urang-kurai / powered by :blogger